• تلفن02188736681
  • ایمیلinfo@KOTAN.ir
  • آدرستهران – بلوار میرداماد – بعد از خیابان دکتر مصدق (نفت) جنوبی – پلاک 238 – واحد 6
  • تلفن02188736681
  • ایمیلinfo@KOTAN.ir
  • آدرستهران – بلوار میرداماد – بعد از خیابان دکتر مصدق (نفت) جنوبی – پلاک 238 – واحد 6

C9 هیدرو کربن رزین | Hydrocarbon RESIN C9

هیدروکربن رزین C9 از شکاف C9 توسط محصولات ترک خوردگی (cracking) نفت از طریق پیش تصفیه، پلیمریزاسیون و تقطیر تولید می شود. هیدرو رزین C9 یک پلیمر با وزن مولکولی بین 300-3000 است. 

رزین نفتی معطر C9 رنگ زرد روشن تا تیره دارد، این نام به این دلیل است که آنها معمولاً پلیمرهای، مونومرهای آروماتیک 9 کربنی هستند. معمولاً رنگ رزین های کوپلیمریزه C9 پلیمریزه حرارتی تیره تر از پلیمریزاسیون سرد است.

کاربردهای هیدروکربن رزین C9:

صنایع رنگ سازی

رنگ ها عمدتا از رزین نفتی C9 با نقاط نرم شوندگی بالا استفاده می کنند، رزین نفتی C9 می تواند براقیت رنگ را افزایش دهد و چسبندگی و سختی، ضد اسید، مقاومت در برابر قلیایی، مقاومت در برابر آب را بهبود بخشد.

هیدروکربن رزین

صنایع چسب سازی

رزین های نفتی C9 چسبندگی بسیار خوبی دارند، می توانند چسبندگی چسب ها را به ویژه برای چسب hot melt، چسب حساس به فشار، پوشش و غیره افزایش دهند.

رزین C9

صنایع لاستیک و تایر

در این صنعت به طور عمده از رزین نفتی C9 با نقطه نرم شوندگی کم استفاده می کنند.هیدروکربن رزین C9  دارای انحلال پذیری متقابل بسیار خوبی با ذرات لاستیک طبیعی است که بر گوگرد شدن لاستیک تأثیر نمی گذارد.

هیدرو رزین

صنایع جوهر چاپ

معمولاً از هیدروکربن رزین C9  با نقطه نرم شوندگی بالا استفاده می کنند، دارای اثرات پخش رنگ، خشک شدن سریع و درخشان کننده هستند و خاصیت چاپ را افزایش می دهند.

پترو رزین C9

رزین نفتی C9 دارای خاصیت اشباع نشدن خاصی است و می تواند به عنوان مواد چسباننده کاغذ، اصلاح کننده پلاستیک و غیره استفاده شود.

خصوصیات هیدروکربن رزین C9:

رنگ زرد تا رنگ قهوه ای

چسبندگی اولیه متمایز، مقاومت در برابر آب

فراریت کم، مقدار اسید کم

چسبندگی خوب، ویسکوزیته خوب، حلالیت خوب با پلیمرهای مختلف

مقاوم برابر اتانول و مواد شیمیایی است.

 

آنالیز هیدرو رزین C9 را از این قسمت دریافت کنید.  رزین C9